czwartek, 20 stycznia 2011

Pilny czy ważny, ten na 10 zł i ten na milion - jak zrobić przelew na czas?

Pilny czy ważny, ten na 10 zł i ten na milion - jak zrobić przelew na czas?

Autorem artykułu jest Rafał Miśkowiec



Wielokrotnie i systematycznie jesteśmy poddawani próbom bycia i robienia rzeczy na czas. Pół biedy, kiedy jest to zgodne z naszym harmonogramem dnia.

Bieda jest wtedy, kiedy nie mamy w danej chwili dostatecznego wpływu na zobowiązania i czyjeś chciejstwa.

Czas

"Zabawa" zaczyna się po ostatnim "klik" i widocznym na ekranie komunikacie o przyjęciu do realizacji przelewu. Na jak długo? Czy informacja, że wyjdzie najbliższą sesją wychodzącą wystarczy? Coraz częściej, niestety nie jest to standardem, zobaczymy na ekranie informację o tym, że przelew już został zrealizowany.

Ważne skąd

Praktyka pokazuje, że przelew wewnętrzny może iść dłużej niż ten wykonany do innego banku. Część banków nie realizuje przelewów wewnętrznych w nocy oraz w dni wolne od pracy. Są banki, które nie zrealizują przelewu w nocy i w niedzielę, a w soboty tak.

Banki realizujące przelewy na bieżąco:

Alior Bank, Pekao, Boś, BGŻ, Citi Handlowy, Getin, HSBC, ING, Kredyt Bank, Lukas Bank, mBank, Meritum, Multibank, PKO BP (stan na listopad 2010 roku).

W takim przypadku zrobienie przelewu na czas jest łatwe do kontrolowania.

Banki nie realizujące przelewów w nocy i w dni wolne od pracy:

Bank BPH, Paribas Fortis, BPS, Deutsche Bank PBC, DnB Nord, Gospodarczy Bank Wielkopolski, Invest Bank, Polbank (stan na listopad 2010 roku).

A na zewnątrz - Jak długo?

Zależy. Warto sprawdzić to na przykład na stronie pokazującej kiedy dojdzie przelew. Zmniejszy to ryzyko wystąpienia niespodzianek dla nas i odbiorcy. Spłata raty kredytu gotówkowego czy hipotecznego to nie to samo co oddanie 15 zł za poprzedni wieczór w pubie. Opóźnienie w spłacie karty kredytowej może kosztować dużo więcej niż chwila poświęcona na sprawdzenie czasu - kiedy dojdzie twój przelew?

Jak to zrobić?

Pierwszą rzeczą, jaką można zrobić to kontakt ze swoim bankiem i ustalenie kiedy są sesje wychodzące. Oczywiście jeżeli korzystamy z usług innego banku niż ten w którym mamy konto, trzeba zrobić dokładnie to samo. Następnie należy ustalić sesje przychodzące w banku do którego będziemy przelewali pieniądze. Oznacza to, że powinniśmy wiedzieć, kiedy bank odbiorcy jest gotowy przyjąć przelewane przez nas pieniądze. Dzięki temu zaoszczędzimy czas, pieniądze i to co najważniejsze relację z instytucją, firmą lub osobą prywatną.

Można także skorzystać ze strony ułatwiającej sprawdzenie czasu realizacji przelewów www.ifino.pl.

Przykłady wykonanych przelewów i screeny są w Serwisie Finansowo Edukacyjnym PulsPieniadza.pl.

---

Zamieszczone rozwiązania zostały wielokrotnie sprawdzone, zastosowane i są gotowe do użycia w obecnej sytuacji na rynku, jeżeli masz jakieś trudności proszę o kontakt.
Pozdrawiam Serdecznie

Edycja po akceptacji.
www.PulsPieniadza.pl


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Kiedy Twój bank rozpozna Cię po głosie?

Kiedy Twój bank rozpozna Cię po głosie?

Autorem artykułu jest Rafał Miśkowiec



Zaawansowana technologia wkracza wielkimi krokami do instytucji finansowych. Kiedy spojrzeć na zmiany, jakie wprowadziły niektóre instytucje w ciągu ostatnich 24 miesięcy

okaże się, że w większości miały one związek z obsługą klientów. Karty zbliżeniowe, dodatkowe funkcje w bankomatach ułatwiające ich obsługę osobom niepełnosprawnym czy te znacznie ułatwiające deponowanie gotówki w wpłatomatach czy bankomatach z taką samą opcją.

Słychać inaczej

Już wkrótce, być może w czasie krótszym niż 2 lata, bank w którym mamy na przykład konto osobiste będzie mógł rozpoznać nas po sposobie w jaki mówimy. Technologia identyfikacji głosem umożliwia dokonanie zidentyfikowanie i weryfikację osoby dzwoniącej poprzez infolinię instytucji lub firmy wykorzystującej takie rozwiązanie.

Zastosowanie biometrii głosowej może być wykorzystane w sytuacji, kiedy będziemy chcieli sprawdzić stan konta. Funkcjonalność ta znajdzie także zastosowanie w sytuacji, naszego połączenia telefonicznego z infolinią banku i rozmowie o osobistych informacjach na przykład o kredycie hipotecznym, karcie kredytowej czy lokatach terminowych.

Działa sprawnie

Identyfikacja osoby na podstawie cech jego głosu na wysokim poziomie proponuje kilka firm na całym świecie. Instytucje korzystające z tych rozwiązań to między innymi firmy telekomunikacyjne, dostawcy usług medycznych, przedsiębiorstwa, organy ścigania i agencje rządowe znajdujące się na całym świecie, od Ameryki Północnej po Nową Zelandię.

Dla klienta i dla banku

Jak deklarują przedstawiciele firm wdrażających biometrię głosową, są to rozwiązania bezpieczne dla klientów. Czas pokaże jak te rozwiązania funkcjonują w praktyce, bo skrócenie czasu rozmowy telefonicznej brzmi obiecująco, natomiast nie może się to odbyć kosztem bezpieczeństwa.

Cel jaki banki sobie stawiają wdrażając biometrię głosową, to usprawnienie czasu logowania do banku z kilkudziesięciu do kilku sekund. Pozwoli to zmniejszyć czas obsługi klientów, a tym samy zwiększyć wydajność i zmniejszyć koszty banków?

W chwili obecnej z informacji uzyskanych wiemy, że prace nad zastosowaniem technologii identyfikacji głosem prowadzą min. PKO BP, Deutsche Bank PBC, a także BZWBK i Bank Polskiej Spółdzielczości.

---

Zapraszam serdecznie na stronę internetową po dodatkowe porcje korzystnych rozwiązań.

Edycja artykułu po akceptacji

www.PulsPieniadza.pl


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl